Rønne Havn holder krydstogt-kursen

Krydstogtmarkedet har i den grad fået øjnene op for Bornholm, der netop er blevet kåret til Europas næstbedste ferieø. Det kan man tydeligt mærke hos Rønne Havn A/S, som slutter sæsonen med 46 anløb.

Der er ingen tvivl om, at Bornholm er kommet på mangt en krydstogtgæsts læber i de senere år. Interessen for den smukke klippeø i Østersøen er taget til og det mærker man selvfølgelig også hos Rønne Havn A/S:

”Krydstogtsæsonen lander i år på omtrent samme niveau som i 2018. Det er vi rigtig tilfredse med – set i lyset af at vi har modtaget krydstogtgæster på et tidspunkt hvor havnebyggeriet reelt ikke var færdig endnu. Så at vi holder niveauet og følger kursen, kan vi kun være tilfredse med,” udtaler Thomas Bendtsen, der modtager positive bulletiner for de kommende år, blandt andet som følge af havnebyggeriet:

”Vores udmeldinger til markedet om, at vi har fået større kajer, bedre manøvrerum og større vanddybde har selvfølgelig også en positiv effekt på rederiernes beslutningsproces, i forhold til at vælge at anløbe Rønne Havn. I øjeblikket ligger antallet af bookinger for 2020 på 52 anløb og ca. 45.000 krydstogtgæster. Holder bookingerne så ser det yderst positivt ud,” slutter Thomas Bendtsen.

Rønne Havn kan modtage krydstogtskibe på op til 350 meter og havnen er uddybet til 11 meter. Krydstogtlisten for 2020 kan downloades fra Rønne Havns hjemmeside.

Bookinger for 2020

Anløb: 52

Passagerer:  45.705

På baggrund af bookinger, så starter krydstogtsæsonen 2020 ultimo marts og er estimeret til ultimo oktober.

Fakta:

Anløb: 46