Stor Siemens Gamesa-gruppe besøger Rønne Havn

En projektgruppe på omkring 30 mand besøger Rønne Havn i disse dage.

Til oktober er havneudvidelsens fase 1 færdig, hvorfor Rønne Havn A/S her overtager ”nøglerne” til sit nye 150.000 kvadratmeter store projektareal fra entreprenøren. Det betyder at den projektgruppe, der skal gøre havnen klar til sine nye offshore-aktiviteter, skal mødes.

”I denne uge har vi besøg af en samlet projektgruppe på cirka 30 mænd og kvinder fra såvel Siemens Gamesa som Vattenfall. De skal mødes med de medarbejdere hos Rønne Havn A/S, som også kommer til at tage del i den samlede opgave, når udskibningsopgaverne til Kriegers Flak-projektet søsættes i 2020. På fagsprog kalder man det ’kick off-møder’ og workshops. Men hovedformålet er at ryste folk sammen,” udtaler Thomas Bendtsen, CEO for Rønne Havn A/S.

En af dem som også har fingrende helt nede i materien omkring projektet er Bent Rasmussen, der til daglig arbejder som Projektchef for Siemens Gamesa og som har været en del af Kriegers Flak-projektet lige fra begyndelsen:

”Vi har jo indgået kontrakt med Rønne Havn A/S omkring udskibningsaktiviteterne, og derfor er det ikke første gang, at vores folk  er forbi havnekontoret på Sydhavnsvej. Vores folk har haft flere møder med Rønne Havn A/S allerede, ligesom vi også har besøgt flere lokale leverandører, som for eksempel Sydhavnens Motorværksted og Elektromotor m.fl., i processen. Det er altid en fornøjelse at komme til Bornholm, og vi ser frem til projektstart,” udtaler Bent Rasmussen.

Den samlede projektgruppe skal, ud over at deltage i diverse workshops, blandt andet ud og se hvor langt entreprenøren er nået med havnebyggeriet.

Fakta:

Siemens Gamesa og Rønne Havn A/S har indgået kontrakt om, at havnen skal være udskibningshavn, når Danmarks til dato største 600 MW havvindmøllepark på Kriegers Flak skal etableres i 2020.