Port of Roenne A/S har ansat ny chef for krydstogt

Yana Grundke er begyndt som Chief Business Officer for krydstogt i Port of Roenne A/S.

Port of Roenne A/S har positioneret Bornholm som en af ​​de vigtigste krydstogtdestinationer i Østersøen, og der er allerede mere end 70 anløb forudbestilt i 2022.

For at styrke positionen på krydstogtmarkedet i Østersøen har Port of Roenne A/S rekrutteret den 33-årige Yana Grundke fra Tyskland til at være den nye CBO (Chief Business Officer) for Cruise. Yana overtager ansvaret efter Niels Lundberg, der de sidste ti år har stået i spidsen for udviklingen af ​​krydstogtsforretningen på Port of Roenne A/S.

Siden 2015 har Yana Grundke været chef for forretningsudvikling og marketingchef for krydstogt og færger i Mukran Havn. Yana har stået for udviklingen af ​​turismekoncepter i Rügen for krydstogt- og færgefart til havnen i Mukran og Sassnitz i samarbejde med industriaktører i Østersøen.

Yana Grundke vil fremadrettet styre udviklingen af ​​krydstogtforretningen og repræsentere Port of Roenne A/S på det internationale krydstogtmarked.

- Vi er meget glade for, at vi har kunne tiltrække Yana Grundke til at stå for udviklingen af ​​krydstogtturismen. I Østersøen har krydstogt et kæmpe potentiale for at vokse i de kommende år, og Bornholm har gode muligheder for at udnytte potentialet ved at være en uspoleret perle, siger Thomas Bendtsen, adm. direktør i Port of Roenne A/S.

Yana er allerede begyndt i jobbet og vil være bosat på Bornholm.

- Det er så nemt at forelske sig i den mest solrige del af Danmark, som har så meget at byde på. Det naturlige uspolerede miljø, fremragende lokale fødevarer og selvfølgelig de charmerende byer og fiskerlejer med deres unikke arkitektur gør Bornholm til et perfekt sted. Jeg er spændt på at fortsætte udviklingen af ​​krydstogtmarkedet med nye kollegaer og samarbejdspartnere og sammen styrke Bornholms strategisk vigtige placering i Østersøen, siger Yana Grundke.