Informationsmøde om fremtidssikring af Rønne Havn A/S

Rønne Havn har fremrykket udvidelsen af havnen og inviterer til informationsmøde den 1. september i Rønne Bio.

Borgere, samarbejdspartnere og andre interesserede er inviteret til informationsmøde torsdag den 1. september i Rønne Bio.

- Vi  oplever en kæmpe interesse i at benytte havnens areal til udskibning af vindmøller. Derfor vil vi gerne have igangsat fremtidssikringen af havnen allerede nu, og hvis vi får de fornødne tilladelser, og udbuddet går som forventet, så kigger vi ind i, at færdigombygningen af havnen på de her to etaper vil stå klar i begyndelsen af 2025, siger Lars Nordahl Lemvigh.

Der er på nuværende tidspunkt knap 100 tilmeldte til mødet, der foregår i Rønne Bio den 1. september klokken 17.30-19.

– Vi holder mødet for at give vores naboer og alle bornholmere mulighed for at høre vores planer for fremtidssikringen af havnen og den udvidelse, vi står over for, og hvad det er for en proces, vi kigger ind i, siger Lars Nordahl Lemvigh, der er direktør i Rønne Havn.

Tilmelding skal ske ved at sende en mail til havnens kommunikationschef Jesper Jürgensen på jj@roennehavn.dk